View Sidebar

Archive for October, 2014

Szakmai nap az írás és a helyesírás készségének fejlesztéséről

Szakmai nap az írás és a helyesírás készségének fejlesztéséről

Szakmai nap  az írás és a helyesírás készségének fejlesztéséről

 2014. november 9. vasárnap 10-14 óráig

Letölthető program

Bocsák Istvánné (nyugdíjas tanító, főiskolai adjunktus, tankönyvszerző)
Alapozás és fejlesztés a kezdetektől.

Ungár Ágnes (igazgató) Rákospalotai Meixner Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Praclik és ceruzák, avagy a maszatolástól az írásig
A betűk kanyarításának tudománya komoly koncentrációt kíván a kisgyermekektől. Ahhoz, hogy mindenki megfelelő eséllyel induljon ennek elsajátításában, figyelembe kell vennünk fizikai és mentális életkori, s egyéni sajátosságaikat. Az írástanulás előkészítése és maga az írástanulás nem lehet más, mint játék. Olyan játék, amelyben nagyon kell figyelni a szabályokra.

Völgyi Péterné  (nyugdíjas vezetőtanár)
A helyesírási készség fejlesztése a felső tagozatban
A motiválás, a sokoldalú szemléltetés és a változatos gyakorlás lehetőségei
A helyesírás tanításának szakirodalma

Szmetana Mária (magyartanár és fejlesztőpedagógus)
Budapesti Szakszolgálat XVIII. Kerületi Tagintézménye, Vörösmarty Mihály Ének-zenei Nyelvi Ált. Isk. és Gimnázium
A helyesírás fejlesztése papír és ceruza nélkül?
Gyakorlatcsokor a kiejtésen alapuló írásfejlesztés köréből. Segédletek, amelyekkel könnyíthetők a felső tagozat legnehezebb helyesírási témakörei

Schiller Mariann ( középiskolai vezetőtanár) ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola
Magyartanárok Egyesülete

j – ly és társai.  A helyesírás nem jellem kérdése, a betűtévesztés nem bűn, a szabályok egyike-másika értelmezhetetlen – mégis gyakran megbélyegzik azt, aki helyesírási hibát vét. Mind a két oldalt megvizsgáljuk picit.

Érsek-Kovács Adrienn (diszlexiás munkacsoport vezető)
Öveges József Szakképző Iskola, Gimnázium és KollégiumBalatonfűzfő
Fejlesszünk vagy felmentsünk?  A középiskolás tanulmányok alatt az írás-helyesírás zavaraival való küzdelemben a fejlesztéseket követően miért döntünk mégis amellett, hogy a végső megmérettetés előtt mentesítést javasolunk az írásbeliség és a helyesírás értékelése, minősítése alól?

Laczkó Krisztina (egyetemi docens) ELTE BTK Mai Magyar Nyelvi Tanszék
Helyesírási rendszerünk egy egyetemi felmérés tükrében.
Az előadás célja, hogy átfogóan megvilágítsa a magyar helyesírási rendszer felépítését, bemutassa azt, hogy a jelenlegi szabályozásban mit jelent az ún. értelemtükröztetés és ennek kapcsán azt, hogy melyek azok a részrendszerek, amelyek különösen nehézséget okozhatnak a gyerekeknek a helyesírás tanulása során. Mindehhez 125 egyetemisták által írt teszt tanulságait veszi alapul, amelyet elsőéves magyar szakosok írtak meg az ELTE-n. Ezek a tesztek megmutatják azt is, hogy milyen felkészültséggel érkeznek a hallgatók a középiskolából, hol vannak problémák, és minderre milyen megoldásokat lehet a középiskolai oktatásnak javasolni, tekintetve véve a differenciálás kérdését is.

A szakmai nap helyszíne a Villányi úti Konferenciaközpont (XI. Villányi út 11.-13.) 

Belépődíj: 1000 Ft

             Megköszönjük, ha előre jelzi részvételi szándékát facebook oldalunkon
vagy email-ben
www.facebook.com/diszlexia            diszlex@gmail.com

 

October 28, 2014Read More